Ritme

Na een weekje er helemaal tussen uit, ben ik weer terug. Lekker afleiding in Istanbul, die ook bedekt was door een laag sneeuw. Vanaf nu zal weer dagelijks een berichtje plaatsen.

Ritme
Mijn leven kent altijd bepaalde ritmes,
Zo heb ik bepaalde leer-, eet- en slaap ritmes. Daarnaast ook gewoonten als films kijken, yoga, wandelen,  douchen en tandenpoetsen. In vakanties worden deze ritmes omgegooid en veranderd. Ik creëer dan een nieuw [onregelmatiger] ritme voor andere dingen. Ik ga bijvoorbeeld later slapen, sta later op, doe misschien vakantie werk, bekijk allerlei dingen op vakantie, lees boeken, ga laat uit eten, leer en lees nieuwe dingen, etc. Ook afgelopen week is mijn oude ritme helemaal omgegooid. Van het elke ochtend yoga, ontbijten, douchen, leren, half 1 lunch, leren, wandelen, tekenen, half 7 eten, film kijken, slapen. Werd het 9u op, douchen, ontbijten, elke dag andere dingen ondernemen, veel lopen, veel buiten, half 3 lunchen [in een restaurantje], nieuwe contacten, kletsen, ander land, dingen kopen, in hostel omkleden, 8u uit eten, uitgaan, 3u slapen. Met meer variatie op een dag. Zo'n nieuw [vakantie] ritme is altijd vermoeiender maar kent wel veel afleiding van het alledaagse drukke leven. Geen pc, tv, mobiel en universiteit. Even niks moeten.
Na vakantie kost het dan altijd weer even, voordat ik mijn oude ritme weer terug heb. Vaak krijg ik het ritme van voor heen niet terug, maar pas ik deze aan. Disciplines die ik voorheen of in de vakantie had, waar ik blij mee was [zoals lezen, tekenen, leren] vervallen vaak, omdat ik er de tijd of zin niet meer voor kan maken. Het is simpel weg uit mijn systeem. Ik ben dan ook benieuwd of ik mijn oude ritme weer op kan pakken. Die trouwens ook niet altijd even regelmatig was, omdat ik deel in Utrecht en deels bij mijn ouders woon. Wat beide een totaal andere omgeving en ook gewoonten kent. Ik zal weer op zoek gaan naar een stabiel, evenwichtig ritme. Zodat ik genoeg rust vind en mij op mijn dag kan instellen en vertrouwen heb en weet wat ik kan verwachten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Lange tijd