Weg is weg.


Stel. Je moet ergens zijn. Je neemt de bus of fiets. Van te voren typ je het adres in bij Maps en bekijkt hoe je bij het adres moet komen. Vervolgens vertrek je vol vertrouwen. Dan blijkt dat je het niet kunt vinden. Het adres en telefoon nummer heb je niet bij je. Enkel de route die in je hoofd zit. Want internet op je mobiel, daar doe je niet aan. Je weet ongeveer in welke omgeving het is, over de straat naam en nummer twijfel je. Wat moet je doen? Ergens wachten in de hoop dat degene met wie je hebt afgesproken jou gaat zoeken? Aan mensen vragen waar je moet zijn, terwijl je het zelf ook niet goed weet? En waarschijnlijk sturen die mensen je de verkeerde kant op. Geef je het op en ga je naar huis toe, waar je dan diegene een mail kan sturen? Of juist het adres nog eens opzoekt en veel te laat komt? Bel je bij iemand aan, en leg je uit hoe het zit. In de hoop dat diegene weet waar je moet zijn of je even op de computer mag? Wat blijkt dat ik doe: ik blijf net zo lang zoeken tot ik het vind. En dat is mij tot nu toe steeds gelukt! Al kost het wel enige tijd. Het probleem: op google maps ziet alles er veel eenvoudiger uit. De eerste links, de tweede straat rechts en vervolgens de straat helemaal uit fietsen. Maar in het echt zijn er veel meer inhammetjes, straatjes, pleintjes, bomen, huizen, auto's etc.
In het echt is alles een stuk lastiger.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Alledaagse dingen; Angst