Animatiefilms

Af en toe komt het voor dat een animatiefilm je aandacht vasthoud en meesleurt in het verhaal.
Dat had ik bij de films Boxtrolls en Inside Out.
Boxtrolls is erg aandoenlijk, die moet je eigenlijk gewoon kijken zonder je in te lezen. Ik vind het misschien wel de leukste animatie film op dit moment.
Inside out is een heel ander soort animatiefilm dan ik gewent ben. Hier gaat het namelijk over de emoties van een meisje die als wezentjes in haar hoofd wonen. Zij besturen een panel, waarop het meisje reageert. Het verhaal roept zelf ook emoties op, als irritatie, plezier en angst. Het is een mooi werk met een psychologische gedachten. Het geeft een leuke en vernieuwende kijk, hoewel niet direct realistisch.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen