Gedicht Mens

Ben ik een vrouw, omdat de wereld mij ziet als vrouw, op mij reageert als vrouw en mij dus behandeld als vrouw? Ben ik een vrouw omdat ik niet kan weten wat het is een man te zijn, omdat de omgeving mij vrouw maakt?

Ben ik een vrouw
als ik niet ben zoals jij?
als ik anders ben
dan ‘de maatschappij’

Met mijn vormloze shirt
en ik mij niet stileer
met mijn out-of-bed look
of als ik mij niet scheer

Als ik tegen grenzen trap
met mijn gemillimeterde haar
en verwachtingen aan mijn laars lap
vind je mij dan raar?

Mag ik misschien mens zijn
want wat betekend vrouw
zegt het iets over mij
of stiekem meer over jou

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes