Het uiterlijk van Amerikanen

Op een of andere manier denken we vaak dat Amerikanen zijn zoals wij, ook uit het westen, ook modern, en zien er hetzelfde uit. Maar is dat wel zo? Als je beter kijkt zie je toch wel verschil tussen Amerikanen en bijvoorbeeld Nederlanders. Om te beginnen met de make-up van de vrouwen, ze hebben een heel eigen stijl. Met veel foundation, mascara, oogschaduw, lippenstift. Het kan best mooi zijn, in tegenstelling tot als Nederlandse vrouwen zichzelf opmaken. Maar naast dat ze het wel mooi doen, vraag ik me af of het mooier is dat hun natuurlijke gezicht. Ik houd zelf niet van make-up, het is als een masker waar je niet doorheen kunt kijken. Alsof ze zichzelf verbergen. De gebleekte tanden vind ik al helemaal overdreven, waarom moet toch alles chemisch en gestileerd? Het kan nooit goed zijn om je natuurlijkheid te bedekken.
Ze hebben ook wel een eigen kledingstijl, passend bij hun make-up en kapsel: uitgedost. Ze shoppen veel en dragen vaak hoge hakken.
Ik schets nu een bepaald beeld van Amerikanen. Als je aan Amerikanen denkt kan het ook zijn dat het een ander beeld oproept. Een slonzig, onverzorgd, dik, lelijk beeld.
Ik wil wel vermelden dat ik heus ook wel Amerikanen ken die niet aan deze twee stereotypen voldoen, en die gewoon mooi en aardig zijn. Maar deze twee groepen zijn wel opvallend in Amerika.
Net als dat Afro-Amerikaanse vrouwen hier vaak een groot lichaam hebben en hun vormen accentueren, wat er eigenlijk best mooi uitziet. Sommigen hebben echter wel te weinig aan, ik vind het dan té sexy. Daarnaast lijkt hun haar erg belangrijk, het is bijzonder hoeveel dingen ze met hun haar kunnen. Ieder heeft zo’n ander kapsel. Ze hebben aanzienlijk minder tattoos dan de blanken hier. Voor deze laatste groep lijken tattoos enorm populair te zijn. Vrouwen hebben hun armen vol, een paar op hun benen en rug. Met of zonder kleur. Er zijn echt veel mensen die hun lichaam ermee sieren.

Europeanen, zoals ik ze ken, zijn wat meer op de achtergrond qua uiterlijk denk ik. Minder uitgesproken, wat subtieler. Geen make-up, tattoos, gebleekte tanden of dingen met het haar. Ik spreek vooral voor mezelf en mijn vriendenkring. Ik kan me voorstellen dat mensen dit zullen lezen die het er niet mee eens zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill