Zum Geburtstag

Het is weer zover. Ik heb een nieuwe leeftijd bereikt.
In de laatste weken van mijn oude leeftijd heb ik vanalles gedaan.
Ik heb besloten de laatste toets toch te maken, om meer zekerheid te hebben over mijn studiepunten. Ik heb films gekeken, waarvan de Pianist erg goed was. Ik heb met vriendinnen gegeten, met vrienden naar een bar geweest, en zelf nog naar Bratislava. Bratislava is een klein stadje, waar we een paar uur waren, dat is genoeg. Het is een prima dag besteding. Ik heb mijn winterjas en een tas met wat spullen aan een vriendin mee kunnen geven naar Nederland. Er is dus een kans dat ik mijn spullen toch nog mee krijg. Ik heb in de zon gezeten, ben verder gaan lezen in het boek waar ik in begonnen was toen ik naar Wenen toe kwam.
En afgelopen week ben ik naar Praag gegaan, waar een vriendin van mij woont.
De busreis was erg fijn, goedkoop en maar 5uur. Daarin kreeg ik gratis koffie en kon ik films kijken (helaas of niet erg leuke of in het Tsjechs). Het was warm, we hebben veel rondgelopen, gezeten en gegeten. Praag heeft erg mooie gebouwen, en gezelligere straten dan Wenen, er is minder verkeer. Ze betalen met kronen, waardoor je wel steeds moet omrekenen. Ze hebben de supermarkt Albert, wat van Albert Heijn is, ze hebben veel de zelfde produkten zoals Krekeltje pindakaas (de Nederlandse verpakking) en verder stroopwafels met een Tsjechse verpakking. De taal is grappig en onbegrijpelijk. Het was leuk om zo een paar dagen rond te lopen.
Vrijdag avond ging ik naar een leuke bar met vrienden waar we om 12uur mijn verjaardag vierden. We hebben heerlijk gedanst.
Vandaag heb ik geskyped met mijn familie en heb ik gepicknickt met vrienden.
Nu kunnen vrienden elk moment aanbellen, om bij mij te komen chillen. En vanavond misschien uit.
Het is wel jammer om in de vakantie jarig te zijn, er komt maar een klein groepje. De meeste zijn alweer terug naar huis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes