Mijn bubbel

Je weet pas dat je in een bubbel leeft, wanneer er iets in steekt.
Zo ontdekt ik in Amerika dat ik duurzaamheid heel vanzelfsprekend vind.
Zo merk ik nu dat ik dacht dat veganisme veel gebruikelijker was dan het is. Als je een broodje wil bestellen is het ofwel kaas +.., vlees + ..,  ei+.., of iets met mayonaise, yoghurt of crème fraiche. Ik was teleurgesteld. Ik dacht dat het tegenwoordig wel zo hip was de ze op ze minst een volledige veganistische optie hadden, wat ik eigenlijk nog karig vindt.
Het is grappig om te merken, hoe je opeens in een bubbel zit. Want een half jaar geleden, had ik hier nog niet over na gedacht en zag ik dierlijke producten niet als een slecht iets. Ik stond er niet bij stil, het zat niet in mijn systeem. Ik vond het grappig dat er veganistische broodjes verkocht werden, maar dit vond ik nooit een vereiste. Nu ben ik verontwaardigd dat mensen niet hetzelfde denken als ik. Dat ze niet automatisch veganistisch denken.
Het lastige vind ik vooral dat alles wat hip biologisch of veganistisch is, meteen twee keer zo duur is, terwijl dat helemaal niet hoeft. Op die manier gaan mensen zich er nooit mee verbinden.
Wellicht dat ik ook mijn kleine droom uitwerk, en een gezellig lunch tentje heb met goedkope veganistische maaltijden. Want als je een ideaal hebt, dan is toch het streven dit uit te dragen? En je niet alleen te richten op de hogere klasse?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen