Vegan recepten

Ik creëerde laatst een ontzettend lekker avondmaal: rijst met rauwe radijsjes, bleekselderij, tomaat, olijven, gebakken ui en knoflook. Dit at ik buiten als een zomersalade, ik had geen kruiden nodig.

Net bakte ik een rabarber taart – door 140 gram suiker (bruine basterd en vanille suiker) te mengen met 260 gram tarwebloem, een zakje bakpoeder, mespunt zout, theelepel kaneel, 100 gram gesmolten margarine, zo’n 500 gram stukjes rabarber en 200 ml sojamelk. Een uur in de oven op 150 graden. Het was ontzettend lekker!

Zelf appel- of rabarbermoes maken is super eenvoudig; een klein laagje water in een pan doen, de stukjes appel en of rabarber erbij voegen, koken tot het zacht is (binnen tien minuten op zacht vuur) en opeten met wat suiker. Lekker te eten als toetje.

Muesli-koekjes maken is bijna net zo simpel. Mix muesli met rozijnen en bijvoorbeeld fijngemalen walnoten, en vervolgens met gepureerde banaan. Naar smaak kun je er kaneel of cacao bij doen. Probeer er balletjes van te maken. Doe ze in een bakje en leg ze in de koelkast. Daar kan je ze laten liggen zolang je wilt, maar je kunt zo ook meteen al opsnoepen.

Veganistisch eten kan erg lekker zijn!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen