Het andere

Ik ben een minimalist. Dat wist ik eigenlijk al vroeg. Het kleine maakt mij gelukkig, een pure smaak zonder saus. Een eenvoudig ontbijt. Zijn in de natuur, slapen in een zacht bed. Zo gemakkelijk is het om gelukkig te zijn. Vrij van zorgen over shoppen, over consumeren, over dingen die als luxe beschouwd worden. Mijn vrijheid in mijn eigen huis en buiten. Niet gevangen in een restaurant of cafe. Niet gevangen in door verwachtingen van het drinken of kleden. Het tegen de patronen in gaan, met mijn eigen ritme. Dingen zijn niet logisch die als gewoon worden gezien. Zo wordt wat ik als gewoon zie niet als logisch gezien. En zo zou iedereen moeten proberen te om denken. Bij alles wat vreemd oogt, het gewone inzien. Lachen maar nadenken in plaats van kwade gedachten. Stilstaan en je opvatting herzien. Dan is harmonie mogelijk. Al zal dit wellicht nooit echt gebeuren. Het is een utopie. Die enkel in stapjes uit zal komen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes