Wereld

In deze wereld bestaan ondenkbaar veel werelden. Soms kom ik een nieuwe wereld tegen. Ik doel op iemands leefwereld, een obsessie bijna. Zo keek ik laatst een film over de Scientology Church. En realiseerde me dat veel mensen met één wereld bezig zijn; een religie, geloof of opvatting. Een politieke opvatting, levensovertuiging of leefwijze. Veel mensen hebben wel een focus, die hun wereld kleurt. Best bijzonder eigenlijk dat al die werelden één wereld vormen. De wereld die zichtbaar is, maar waarvan sub-werelden maar zelden zichtbaar zijn. Ze leven in iemands hoofd, in iemand gedrag. Mensen die leven in een bubbel, maar voor een vreemde is het moeilijk die bubbels te zien. Waarom heeft ieder zo’n andere focus, helpt het iets? Of is het puur voor het eigen gemak? In welke wereld leef jij?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes