Films

Vegucated. Een film die ik waardeer, net als Cowspiracy. Maar op een andere manier. Beide gaan ze over de bio-industrie. Cowspiracy gaat in op het wetenschappelijke debat, beweegredenen en wat er achter de schermen gebeurt. Bij Vegucated ligt de nadruk op de persoonlijke ervaring van mensen, een film die wellicht toegankelijker is. Ook keek ik laatst Blackfish, deze film vond ik wat langdradig. Maar de strekking van het verhaal zette mij aan het denken. De film gaat over walvissen-baby's die uit de zee worden geplukt om vervolgens in een aquarium kunstjes te doen voor publiek. Ik had mij nog niet volledig gerealiseerd hoe dieren in een dierentuin terechtkomen. Alle dieren die wij zien die eigenlijk wild zijn, zijn simpelweg uit het wild geplukt. Kleintjes worden weggenomen van hun moeder en in een totaal nieuwe omgeving geplaatst. Zo werd er in de film gesproken over een trauma dat de walvis ondervond, hij werd dan ook niet liefdevol behandeld. Ik snap niet hoe mensen zo inhumaan met dieren om kunnen gaan. En dat anderen vervolgens weinig kennis hebben van deze mishandeling. Dit vind ik schokkend.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes