update; student

Moe.
De universiteit is zwaar.
Veel literatuur, tevens essays en verslag.
Al die letters.
Dat vraagt een hoop van je.
Een hoop van je tijd
Een hoop van je energie
Student zijn is een fulltime job
Voor mij althans
Ik weet hoe het is voor een niet dyslectici.

Het is moeilijk voor mij om dingen te over zien
Structuur te zien
Opdrachten door te hebben
De kern te vatten
Ik kan niet half leren
Of werken via een ‘zesjes mentaliteit’
Ik kan enkel iets volledig en non-stop doen
Of helemaal niet
Want bij deels, snap ik het alsnog niet
En kan ik beter niets doen.
Vandaar dat ik nu helemaal kapot ben.
Een week elke dag van ’s ochtends tot ’s avonds
Leren, werken aan opdrachten
Normaal doe ik dit van 10 tot 16
Maar deze week langer, intensiever, onder grote tijdsdruk
Vooral die tijdsdruk had grote impact
Ik sliep erg slecht
Mijn dromen gingen over de opdracht
Ik sliep onrustig
Nu zit gelukkig het grootse deel het op.

Nog een nadeel van dat intensieve leren
Is dat ik er helemaal in op ga
Mijn hoofd heeft geen ruimte voor iets anders dan leren
Geen ruimte voor lucht, beweging, creativiteit
Het vraagt al mijn concentratie en energie.

Gelukkig haal ik wel goede resultaten
En ik merk dat ik vooruit ga
Hoewel het niveau ook steeds hoger wordt
En er steeds meer van mij gevraagd wordt
Ontwikkel ik
En leer ik veel
En daarom studeer ik
Gelukkig wordt mijn harde werken beloont
En voor de rustigere momenten
Doet de gezelligheid en afspraken mij erg goed.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang