De gewichtigheid van muziek

Mensen hechten veel waarde aan muziek. Hier praten ze dan ook graag over. Wat is jouw favoriete muziek? Wat luisterde je vroeger? Wat luisteren je ouders?  Snel probeer ik het beste meest unieke op te noemen. Om zo cool mogelijk over te komen. Ik ga mee in het gedrag van anderen. Achteraf vraag ik me af waarom? Ik vind het af en toe fijn om muziek te luisteren en op te dansen. Maar van mij hoeft het allemaal niet zo gewichtig te zijn. Ik hoef niet het uniekste te luisteren en ik hoef er niet met anderen over te praten. Dus ik zet nu de radio harder. Geniet van de liedjes, irriteer me aan het geklets tussendoor maar eigenlijk ook aan de slechte muziek. Maar daar zal ik niet op in gaan.
Eigenlijk weet ik helemaal niet wat goede muziek is. Ik vind muziek goed wanneer het fijn klinkt, wellicht met een mooie tekst. Maar verder heb ik er geen verstand van. Wellicht is dat ook de reden dat ik geen zin heb om mee te gaan met al dat gepraat over muziek. Ik vind iets gewoon mooi en het maakt me niet uit wat anderen daar van vinden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang