Vijfentwintig

“Wat doe jij naast hier werken, studeer je?” “Ja ik ben student.”
“En jullie?” “Ik ben werkzoekende, ik heb werk nodig want de rekening is elke maand zo hoog.”
“Heb je een eigen appartement?” “Ja, ik woon allang samen.” “En jij?” “Ik werk, maar het zijn te weinig uren, daarom werk ik hier.”
“Hoe oud zijn jullie?” “Vijfentwintig.” “Ja ik ook.”

Vijfentwintig.. over een paar jaar ben ik dat ook. Dan ben ik ook werkzoekende, samenwonend. Dat staat nog zo ver van mij af. Ik probeer zo lang mogelijk te studeren om er niet mee geconfronteerd te worden. Het liefst blijf ik in het vredige studentenleven, waarin ik alleen hoef te doen wat van mij gevraagd wordt, ik zelf mijn vakken kies, ik veel vrije tijd heb en in een gezellig studentenhuis woon.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang