Zonnige sneeuw

Mijn eerste reactie wanneer ik uit het raam kijk en sneeuw zie is bah, het is onwennig. Het is glad, koud, vies, wat het fietsen lastig en vervelend maakt en vervolgens kondigt de ns aan minder treinen in te zetten, en dat allemaal bij elkaar. Ellendig. Maar nu, dag twee ben ik over dat ellendige heen. Toen ik vanochtend uit het raam keek en zag dat het ijs zelfs aan de binnenkant van mijn raam zat en tevens constateerde dat de sneeuw nog wit was, kreeg ik zin om naar buiten te gaan. Voor mijn plezier ga ik dan naar buiten om de zon te voelen in de kou, de sneeuw te horen kraken en gedrup van de bomen om mij heen te zien. Te aanschouwen hoe de wereld langzamer is en verlicht door sneeuw. Het glitteren van de sneeuw en de fluitende vogels. Om te ervaren hoe warm een koude dag kan zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang