Lekker Lokaal

Groentetas! Elke week koop ik een lokaal groentenpakket, zo eet ik dus voornamelijk seizoensgroenten. Er groeit vaak meer in je omgeving dan dat je weet. Je kan een streekmarkt op zoeken of een fietstocht maken in de omgeving. Zo verdienen de boeren wat geld in plaats van de transporteurs, weet je wat je eet en leer je meer over de achtergrond van het product. Ik vind het oprecht leerzaam om te leren wat er in het seizoen is, je leert een hoopt nieuwe groenten kennen! Zoals de palmkool die je op de foto ziet, heerlijk maar ik had er nog nooit van gehoord. 



A lot of veggies are locally grown, this often stays unknown. Supermarkets hardly sell local food, you should find the markets and farms in your neighborhood. Taste the diversity in vegetables and fruit, and oh that tastes good!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes