Tijd

Over het algemeen ben ik tien minuten te vroeg op een afspraak. Ik reken de reistijd altijd ruim in en vervolgens fiets ik op goed tempo. Ik kom immers liever te vroeg dan te laat. Het valt me dan op dat de meeste mensen op de minuut er zijn, Nederlandse Pünktlichkeit. In plaats van ook te vroeg. Ik moet dus standaard tien minuten wachten, maar dat is te overzien. Minder fijn is wanneer iemand te laat is, als iemand maar tien minuten te laat is, wacht ik toch al twintig minuten. Maar ik weet van mijzelf, dat als ik de tijd niet ruim neem, ik anders net te laat kom. Want als ik mezelf meer tijd gun, neem ik vaak te veel tijd. Of raak ik opeens verdwaald. Maar als ik met iemand afspreek waarvan ik al weet dat diegene te laat gaat komen, doe ik geen moeite om zelf op tijd te zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes