Het regent vlaggetjes

Elke keer als ik door een wijk reed die compleet oranje was moest ik grinniken
Grappig hoe mensen naar voetbal toeleven
Hoe ze hun huis zo oranje willen maken
Ik distantieerde me van die mensen, ik zou het nooit doen
Tot ik laatst een jongen vlaggetjes zag ophangen op ons plein
Opeens vond ik het minder erg. Het staat eigenlijk wel leuk.
Ik heb de wedstrijd gister dan ook gekeken. Het gaat eigenlijk niet om het voetbal maar om de gezelligheid er omheen. Het gaat niet om de vlaggetjes maar om het gevoel van verbondenheid.
Vanochtend toen ik wakker werd dacht ik even dat het regende. Toen bedacht ik me dat het de vlaggetjes waren die wapperden in de wind. Het regent vlaggetjes, Nederland heeft gewonnen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes