mopper

Bij veel dingen heb ik dubbele gevoelens. Aan de ene kant ben ik blij dat er een tafeltennistafel voor het huis komt. Aan de andere kant vind ik het vervelend als ik vanaf zever uur 's ochtends wakker gehouden wordt, doordat ze aan het werk zijn. Maar waardeer ik ook hun goede werk.
Zo is het eenvoudig om te mopperen over wegwerkzaamheden en spoorwerkzaamheden, waardoor alles slomer gaat en ik moet wachten, terwijl ik ook blij bent dat de kwaliteit verbetert.
De eerste reactie is irritatie, je stoort je, maar je moet het nuanceren. Dat is soms erg lastig, irritatie kan snel komen. Maar de uitdaging is, is om te stoppen met mopperen. En de situatie van de andere kant te bekijken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes