Slot

[Juli]
Boem, de deur valt in het slot. Klaar om met Rik boodschappen te doen voor zijn vakantie. Onze fietsen staan in de stalling. Ik heb geen sleutel bij me, want die heeft Rik altijd bij zich. Dus ik wacht tot hij de deur opent. Maar hij had de huissleutels net van zijn sleutelbos gehaald. Hoeveel mensen hebben dit wel niet eerder meegemaakt? Onze huisgenoten zijn op vakantie. De ramen had ik net gesloten. Even kijken, ja die zitten potdicht. Wat nu? Moeten we naar onze ouders om de sleutel op te halen? Dat is super onhandig, ik heb mijn OV kaart niet bij me. En Rik gaat zo op vakantie. Is er niet een andere manier? Alle mogelijke senarios flitsen door mijn hoofd.
Uiteindelijk lukte het Rik om door een ander raam, waar we niet aan gedacht hadden, naar binnen te klauteren, die nog op een kier bleek te staan.
De voordeur ging open, dat was best spannend. Opgelucht fietsten we weg met de sleutels op zak. Het scheelde niet veel. Als ik straks alleen thuis ben, zal ik er extra goed op letten. Dit was kiele kiele.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen