Zonnestralen

De zomer is genieten
Ik neem de warmte op
ik pak de zonnestralen die ik kan
Maar ik kan ze niet bewaren
en wanneer de dagen zich beginnen te vullen met regen
Zoek ik naar de paar stralen zon
Dan vlieg ik naar buiten
dan neem ik licht op
voor zolang de zon schijnt
langzaam begin ik mij weer bewust te worden
van de tijdelijkheid van de zomer
de tijdelijkheid van de warmte
Ik moet weer accepteren dat de zomer zo kort is
Heb ik genoeg genoten?
Ben ik voldoende buiten geweest?
Ik begin al te verlangen naar de volgende zomer
Ik bedenk wat ik dan zal doen
hoe ik nog beter kan genieten
Maar voor nu
Geniet ik van de zonnestralen
die mijn kamer binnen glippen
Buiten omarm ik ze

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen