Inspiratievoer

Vandaag waren we bij Damn Foodwaste in Rotterdam. Ik ben erg blij dat we gegaan zijn. Het was een groot terrein vol met meerdere kraampjes, allerlei informatie over voedsel, verspilling, er waren workshops en proeverijen. Zo hebben wij een zakje gemaakt van een oud laken bij het meisje van Zero Trash. Dat kunnen we gebruiken tijdens het boodschappen doen voor groenten, fruit, brood etc. 
Op deze manier heb je nooit een plastic tasje nodig. Wij maakten uiteraard al gebruik van linnen tasjes, maar nu hebben we er een op maat zonder een opdruk erop (wat beter is in de supermarkt). 
Heel handig dus! Wij leven al vrij verpakkingsloos, maar helaas kopen we wel vaak producten die al verpakt zijn. Dit meisje koopt niks wat verpakt is, zij koopt het meeste op de markt. Best goed. We hebben heerlijke veganistische soep en pasta gegeten, gemaakt van 'afval'groenten. Er waren meer 
Heel lekker en alles gratis. Daarnaast deelden ze afgekeurde groenten en fruit uit. Alles zag er goed uit, ik zag niet waarom dit zou zijn afgekeurd. Ik kan me niet voorstellen dat consumenten geen kromme aubergine willen, ronde paprika's of dubbele courgettes. Echt niet, je ziet dat het groenten zijn en dat het goed is. Ik snap niks van de regeltjes die over ons heersen, zonder dat we er invloed op hebben. Zonder dat we kunnen laten merken dat we het er niet mee eens zijn. Kromkommer vind ik een ontzettend goed initiatief. Het was een leuke dag, er was een grote opkomst en we hadden een aantal goede gesprekken. Een fijne zondagmiddag. De soep werd weliswaar uitgedeeld in bakjes en met lepels, maar deze zijn gemaakt van compost. Zouden ze hun boodschap goed verspreiden? Of zouden mensen enkel komen voor gratis eten? Hoe dan ook zijn ze goed onder de aandacht gekomen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang