Geldt dat of dat geld voor iedereen

Mijn toekomst. Ik snap het niet. Hoe kan het dat volwassenen in schulden komen? Hoe kan het dat ze aan een of zelfs twee fulltime salarissen niet genoeg hebben? Drieduizend euro in de maand, dat is veel! Dan heb je in een paar jaar makkelijk een huis, en dan? Waarom is niet iedereen miljonair? Ik snap het niet. Begrijp ik de volwassen wereld nog niet en zal ik het wel begrijpen als ik werk? Of zal ik haar dan nog steeds niet begrijpen? Dat verwacht ik eigenlijk. Net als dat ik mede-studenten niet begrijp. Ik wil niet werken om al mijn uitgaven te kunnen doen. Dan ben je een slaaf van je koopgedrag in plaats van dat je leeft. Dan kan je beter zoeken naar wat wilt met je leven. En dat is een goede vraag. Niet hoeveel geld je kunt verdienen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes