Gastvrij

Ik vind het altijd leuk om te zien hoe gastvrij mensen zijn. Dat je ergens komt, waar je niemand kent, maar waar je via via een ingang hebt. Dat mensen je hartelijk ontvangen, kletsen en eten aanbieden. Dit weekend sliep ik met vrienden bij een vriend van hun, deze vriend verzorgde steeds een groot ontbijt en was erg aardig. ’s Avonds trokken we op met zijn vrienden. Zondag zijn we naar vage bekenden gegaan van een vriendin die ook mee was. Dit waren Cambodjanen die ergens in de bergen wonen. Ze waren erg hartelijk en we zijn er lang gebleven. We hebben geklets en bij aankomst zetten ze een mooi opgemaakte grote schaal fruit neer. Ze vroegen of we honger hadden en aten daar typisch Oostenrijks avond eten: brood met allerlei brood vlees. Ook lieten ze ons diverse Cambodjaanse hapjes proeven.
Gister heb ik vrienden uitgenodigd om bij mij te komen eten. Ik heb een drie gangen menu verzorgt voor 10 man. Het was veel werk maar de moeite waard. Ik vind het leuk om zelf gerechten en combinaties te verzinnen en het had ze goed gesmaakt. Ik ga dit elke maandag doen. Het is leuk om zoveel mensen tegelijk te zien en over de vloer te hebben. En ik vind het leuk om voor anderen uitgebreid te koken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!