Oranje en andere vrije tijd

Helaas het weer is hier niet altijd stralend, deze dagen is het bewolkt, veel wind, 18 graden en af en toe wat regen. Juist wanneer je aan de hitte gewend begint te raken en bbq’s plant.. die je vervolgens af moet zeggen vanwege het weer. Maar de hitte is ook niet alles, vaak kreeg ik hoofdpijn van die felle zon. Inmiddels ben ik wel al lekker bruin en dat begin mei al!
Dinsdag was het Koninginnedag, en hoewel je hier geen Koninginnenacht feesten hebt, geen kleedjesmarkt en oranjegekte, heb ik wel geprobeerd het goed te vieren. Ik ben in de middag met Nederlandse vrienden naar een Nederlands café gegaan om daar live de uitzending van de nieuwe Koning te zien. Die we keken onder het genot van stroopwafels en drop. We leerden meer Nederlanders kennen en iedereen was in het oranje. ’s Avonds gingen we met onze internationale vrienden naar een park waar we biertjes dronken, meer hollandse/oranje lekkernijen aten en iedereen had zijn best gedaan wat oranje’s aan te trekken. Vervolgens gingen we naar het Nederlandse café waar Nederlandse muziek gedraaid werd en kroketten te koop waren. Het was een gezellige dag, al was het wel minder gekte dan in Nederland.
1 Mei was het hier een feestdag, dag van de arbeid. Er waren wat kleine festivals en iedereen had vrij. We gingen eerst naar een feest aan de andere kant van de Donau, wat erg alternatief bleek te zijn. De wiet lucht was overal te ruiken, iedereen had tattoos, piercings, dreadlocks en andere alternatieve kenmerken. We zijn er niet lang gebleven, maar besloten naar de andere kant van de stad af te reizen waar een ander festival was. Dat was erg leuk, helaas kwam ik aan wanneer iedereen juist wilde vertrekken. De zon was verdwenen en het begon koud te worden. Helaas het leuke feest gemist. Toen reisden we weer terug naar de andere kant van de stad (het reizen kostte beide keren erg veel tijd, omdat treinen en trams niet reden/niet op kwamen dagen). Waar we luisterden naar een optreden van Dj Ozzie (‘Hey Baby’ en ‘Anthon aus Tirol’) en vervolgens naar wat vuurwerk. Ik besloot de avond te eindigen in een club, die ook alternatief bleek te zijn. Wat overigens niet per se erg is, het is alleen wennen aan de manier van dansen. En de dronken, eenzame mannen ontwijken.
Donderdag had ik een rust dag, ik bezocht een nieuw shoppingcentre, dat overigens erg klein en saai bleek te zijn. Verder heb ik gepoogd met mijn zus te skypen en heb ik wat rondgefietst. Verder bleef ik de hele dag binnen door het sombere weer. Ik ben weer alleen thuis dit weekend en daar heb ik weer van genoten door al mijn oude muziek luid aan te zetten en mee te zingen en dansen. En vanochtend heb ik heerlijk kunnen slapen.
Vandaag heb ik mijn essay afgerond, straks ga ik shoppen met een vriendin en vanavond staat een spel en film avond bij mij gepland.
Dit weekend heb ik nog geen plannen, maar het belangrijkste is: het IS weekend!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang