Beteren in Graz

Eindelijk mijn verkoudheid komt tot een einde, mijn blauwe plekken hebben niet meer alle kleuren van de regenboog en de pijn neemt af. Mijn ribben blijken niet gebroken en de röntgen foto’s mag ik houden. Dus nu kan ik elke dag naar mijn ribben kijken.
Dit weekend ben ik naar Graz geweest, last minute ben ik bij iemand in de auto gestapt. En heb een leuk weekend gehad met vrienden. Ik ben blij dat ik gegaan ben, want ik werd verveeld van op mijn kamer zitten en afleiding werkt goed. Hoewel lopen wat pijn doet, zijn we best actief geweest. Het was zeker de moeite waard. Graz is erg mooie en gezellige stad. Het heeft wat weg van Nederland en Frankrijk. Het is niet zo ontzettend groot als Wenen, het heeft kleine straatjes, een rivier, huizen met rode daken en geen auto’s in de stad. Ook hebben ze een berg in de stad, die mooi is en vanaf waar je mooi uitzicht hebt. Rondom de stad zijn bergen te zien, het ligt echt in de natuur en omdat de huizen er niet zo hoog zijn kun je de bergen zien. Het was erg warm. We hebben de stad doorgelopen en hebben twee nachten bij vrienden van vrienden geslapen. Daar hebben we steeds groot ontbeten (uitgebreider dan in een hotel). Het was fijn om uit Wenen weg te zijn, Wenen is gewoon niet mijn stad en het gaat vervelen als je er lang bent. Je hebt dan alles wel gezien. Wenen blijft enkel leuk door de leuke mensen en vele activiteiten. Graz is meer een stad voor mij, al is er veel minder te beleven. Toch is het echt een studentenstad, helaas echter kun je er geen Antropologie studeren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!