Reizen

Als ik op vakantie ga, neem ik nooit het vliegtuig. Ik ga liever liften of ik pak een bus. Door heel Europa zijn goede en goedkope busverbindingen. Op die manier reis je echt naar je bestemming, je ziet de landschappen veranderen en hebt veel meer een verbinding met je omgeving. Het leuke aan liften vind ik de ontmoetingen en de spanning, het avontuur. Wanneer ik minder tijd heb pak ik de bus. In de zomervakantie verkies ik liften, ik houd van flexibele vakanties en kijken wat er op mijn pad komt. Van de zomer ben ik een week wezen fietsen, ook dat was fijn. Omdat ik een tent bij me had, ben je ook niet echt afhankelijk van een slaapplek. Er is immers altijd wel een camping waar je met je tentje kunt staan. 
Om niet te lang achter elkaar te reizen, stop ik meestal tussen door in grote steden. Zo is je reis al de vakantie.

My holidays are always adventures, since I never fly. Hitchhiking is a great way of traveling, something you should try. The journey is the destination, a lovely exploration. Otherwise I take the bus, cheap and reliable, which is an extra plus.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill