dag oma

lieve oma threes,
ik kan je niet mailen, en toch doe ik het.
want ik kan je niet bellen, want opnemen zal je niet
en als ik je schrijf, krijg ik mijn brief terug.
maar als ik mail, wordt hij in ieder geval verzonden
en hoop ik hem niet terug te vinden
maar naar jou te sturen
als verwacht ik niet dat de mail je zal bereiken
als je deze mail leest
kun je misschien ook wel mijn gedachten lezen
horen dat ik aan je denk
voelen dat ik je mis
kon ik nog maar op bezoek komen
en genieten van jouw lekkere soepje
konijn en wafels
jouw gastvrijheid en gezelligheid
jouw aanwezigheid
het vertrouwen dat het goed gaat
dat je er bent
ook al zag ik je niet vaak
ik wist dat ik je zou zien
nu weet ik dat niks meer zin heeft
maar ik wil het niet geloven
ik bevat het gewoon niet
het blijft knagen 
en pijn doen
ik voel me verwart
maar er is niks om me mee te troosten
waarom vertelde je me het niet
waarom geen laatste woorden
waarom zo opeens
onafgesloten ben je verdwenen
maar je weet dat ik om je gaf
en graag bij je was
het enige wat ik nu heb zijn tranen
en herinneringen
die zal ik bij mij dragen
ik zie mijzelf in de bus stappen
en naar je zwaaien
dag oma 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!