Frans

Ik roep al een lange tijd (dat wil zeggen een paar jaar) dat ik mijn Frans wil verbeteren, ofwel herinneren. Gezien ik toen ik veertien jaar was, best goed was. Echter vond ik steeds niet de motivatie om mijn Frans weer op te pakken, ik kan ook zeggen dat ik de tijd niet had, maar dat klopt niet want als je motivatie hebt heb je ook de tijd. Toen Franse vrienden bij mij waren hebben ze een nieuwe internet versie op mijn laptop gezet; in het Frans weliswaar. Wat mij op het idee bracht om ook mijn facebook en mobiel in het Frans in te stellen. Zo kun je er niet omheen en leer je heel praktisch de woorden die je veel gebruikt als coller voor plakken en fenêtre voor venster. Je weet waar de woorden in het Nederlands stonden, zodoende weet je wat de Franse woorden betekenen. Nu herinner ik mij steeds meer woorden. Ik kijk ook vaker films in het Frans en luister Franse muziek. Gister was ik bij mijn ouders en besloot ik wat Franse boekjes mee te nemen, waaronder ‘Le petit prince’, waarin ik las toen ik nog Frans had. Zo doe ik kleine stapjes om mijn Frans weer bewust te maken en ik moet zeggen, en ik moet zeggen het lukt al aardig. Ik heb net een paar bladzijden gelezen. Het bevalt me goed, het is dan ook een leuk boekje.

Á bientôt!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!