Oostvaards

Vandaag reed ik met een vriend naar de Oostvaardersplassen. Normaal gingen we liften, vandaag voor het eerst met de auto. Voor het eerst naar Flevoland. Daar kwamen we er al snel achter dat zelf rijden niet sneller hoeft te zijn. De weg die we moesten hebben was afgesloten. En Flevoland heeft een tekort aan alternatieve wegen. Zodoende reden we ruim een half uur om. Om uiteindelijk de weg vanaf de andere kant in te rijden. Na een lange rit kwamen we eindelijk bij de plassen. We verwachtte iets moois, maar wisten er eigenlijk weinig van. Al snel bleek het weinig voor te stellen. We waren het erover eens dat er mooiere plekken dichterbij waren. Maar we liepen en de zon scheen. We zagen wilden paarden, omringt door velen mensen met grote camera's. We liepen naar uitkijktorens, die vol zaten met mensen met camera's en verrekijkers. Wij waren zelf niet geïnteresseerd in vogels, dus liepen we door. Bij een rustig watertje hebben we gezeten. Het bleek een klein gebied te zijn, dus weinig te wandelen. Ik denk dat we meer in de auto hebben gezeten dan werkelijk buiten zijn geweest. Toch was het fijn om me buiten te begeven. Bovendien was het gezellig. Maar mooie plekken, en minder mooie plekken, hoeven van mij betreft niet zo toeristisch druk te zijn. Mijn achtertuin is nog mooier, als ik die had, aldus Bram. 


Deze mooie foto lijkt mijn verhaal tegen te spreken, maar hier zijn we niet langer dan tien minuten geweest. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen