Toelichting op deel 2

Ik heb een agenda op mijn mobiel en geen papieren. Dit omdat ik altijd mijn mobiel bij mij heb en geen zin heb om met een boekwerk te sjouwen. Bovendien is het mobiel erg overzichtelijk, je kunt alles makkelijk bijwerken, zoeken en je krijgt meldingen van je afspraken.

Hoewel ik in een studentenflat woon in een studentenwijk, is er weinig overlast. Ik slaap dan ook vaak best goed. Er zijn echter weken waarop de buren de smaak van het feesten te pakken hebben en graag aan iedereen laten horen welke muziek ze draaien. Ook vinden ze het dan fijn om buiten met elkaar op een hard niveau een conversatie te beginnen. Dit kan vervelend zijn als dit om 3:00 gebeurt en uit je slaap trekt. Ja, ik woon in een studentenwijk, maar een beetje rekening met elkaar houden mag van mij wel. Sommige huizen draaien ook overdag harde muziek, wat eigenlijk ook niet erg prettig is als je wilt lezen.

Veel artikelen lees ik op de computer, dit scheelt printen en is dus beter voor het milieu. Bovendien kun je belangrijke stukken dan makkelijk kopiëren (Ctrl C) en zoeken in de tekst (Ctrl F). Het nadeel is dat ik dagen heb waarop ik mij snel af laat leiden door diverse social media. Ik erger mij er zelf aan, terwijl ik het doe. En toch doe ik het. Maar, ik denk dat het nu al beter gaat. Ik moet gewoon een beetje gemotiveerd zijn.

Ik heb eindelijk weer in de keuken gewerkt. Dit heb ik eerder gedaan en is altijd mijn droom geweest om dit voor langere tijd te kunnen doen. Nu was ik blij dat ik weer eens de kans kreeg. Het was een eenmalige klus als keukenhulp, maar het kan zijn dat ik vaker gevraagd word. Het beviel erg goed, en ja, er gingen wat dingen mis. Maar dat heeft iedereen. Ik ga trouwens ook vast in een keuken werken, vrijwillig. Dat lijkt mij ook erg leuk.

Ik ben een grote fan van Toon Tellegen, maar heb al lang niet meer zijn verhalen gelezen. Hoog tijd om dat weer eens te doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen