Een hand vol vrienden

Wat zijn vrienden?
Op Facebook heb ik er achthonderd
Met twintig spreek ik regelmatig af
Aan een paar vertel ik alles
Sommigen ken ik al lang
Sommigen ken ik pas sinds kort
Mijn oma zei eens dat je vrienden op een hand te tellen zijn,
de rest zijn kennissen
Toch weet ik niet of ik het daarmee eens ben
Want als je iemand aardig vindt
En daarmee afspreekt
Noem ik diegene gerust een vriend
Als het contact stopt, is het geen vriend meer
Vrienden die ik regelmatig zie,
voelen het meest vriend
Er zijn gradaties vriendschappen
verschillende soorten
Het is vreemd hoe vriendschap ontstaat
Hoe het begint en waar het vandaan komt
Waarom je met sommigen niet bevriend bent
en dat het soms opeens over is
Vroeger had ik altijd een hartsvriendin
Iemand die ik elke dag zag en met wie ik speelde
Nu is dat anders
Nu heb je diverse vrienden, meestal kook ik met ze
of ondernemen we iets
Alles blijft veranderen
later zal ik vrienden hebben met kinderen
die je af en toe ziet als de kinderen slapen
Maar nu nog niet
Je kunt zoveel vrienden hebben als je wilt
Zolang je maar contact onderhoudt
en ze niet als kennissen beschouwt

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen