Langs de grachten

Een avondwandeling langs de mooie grachten van Utrecht. Het miezerde en was gelukkig niet zo koud. Het was rustig op straat, mensen zaten binnen voor hun televisie. Ik gluurde naar binnen en zag een paar keer Jan Smit en spelshows. Ik kijk geen televisie, en ben daar zeer tevreden mee wanneer ik de mensen voor de tv zag. Zo passief, vaak met iets anders bezig, omdat het programma niet interessant is. Mensen die spelletjes spelen zien er gezelliger uit.
Bij een huis zat er een steen in het raam, toen we beter keken zagen we dat beide helften van de steen aan beide kanten van het raam was geplakt.
Verder zagen we veel lichtspelingen in gebouwen en lampjes op straat.
Er waren veel restfietsen te zien in de stad, op het punt waar het park begint zelfs vier fietsen waar bijna niks meer aanzat. Niet een goede plek om je fiets achter te laten dus.
Het is fijn om 's avonds te wandelen, er vallen je dan heel andere dingen op dan overdag. Maar 's avonds zou ik niet alleen gaan, overdag wel. Maar zo in het donker geeft de stad meer rust en sfeer, eigenlijk een veiliger gevoel dan wanneer het licht is met alle chaos die daarbij komt kijken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang