Swop

Er lag een variatie aan kleding, diverse soorten, kleuren en maten. Zo snel mogelijk probeerde ieder het leukste te bemachtigen.  Niemand wil immers met lege handen naar huis. Wanneer alles geanalyseerd was en de kledingstukken die eruit sprongen waren bemachtigd, namen de vrouwen meer tijd. Aandachtig gingen ze de resterende kleding nog eens na. Ook werd er nu fanatiek gepast. Broeken werden in het openbaar verwisseld. Jurken, rokjes en hempjes werden nauwkeurig bekeken in de spiegel.
Er werd gelachen om te grote jurken, te kleine broeken en kleding met gekke patronen. Steeds minder kleding lag op de tafels uitgespreid.
De vrouwen waren voornamelijk tussen de twintig en dertig jaar oud. Ze hadden verschillende maten en smaak, toch slaagde iedereen erin om een aantal kledingstukken mee naar huis te nemen voor een nieuw leven. Ik vond maar liefst acht kledingstukken, als nieuwe uitdagingen. Kleding die ik wellicht niet zou kopen, maar waar ik door ze te passen er achter kwam dat ze best leuk zaten. Dat deed me denken aan vroeger, toen ik met vriendinnen ging shoppen en we de meest vreemde kleding pasten. Dan kwamen we soms tot de ontdekking dat wanneer je het aanhebt, kleding ineens best leuk kan zijn. Het was een geslaagde kledingruil.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang