Je suis Ma[rma]lade

De hele vakantie loop ik al te rennen,
en alles achter me kaar en vol te plannen.
Van hop naar her,
met de trein, met de fiets,
steeds doe ik wel iets.

Mijn boek heb ik niet uit gekregen,
getekend heb ik bijna niet,
schrijven evenmin,
hetzelfde geldt voor yoga
al had ik zoveel zin.

Afspreken en computeren namen erg veel tijd,
aan slapen en opstaan was ik ook menig uren kwijt.
Niet even rusten of eten in het park,
geen ontspanning voor mij alleen
ik wil alles doen meteen

Steeds hen ik het druk
druk met leuke dingen
Leuke mensen om mij heen
en genoeg dingen om te doen

Nu ben ik ziek
en kan het allemaal even niet
blijkbaar zat ik op mijn piek
nu moet ik rusten zoals je ziet

Maar ik wil nog zoveel
Nog zoveel doen, nog zoveel zien
nog met iedereen afspreken
Naar de zee, naar de stad,
naar Delft, Leiden en Maastricht misschien

Nu lig ik op de bank,
mijn ziekte weg te rusten
even tijd om te lezen,
om te liggen,
en weer creatief te wezen

een beetje Frans,
en een film,
weinig beeldscherm,
voldoende slaap
als het lukt althans

Ik snotter de dag door,
de dagen gaan snel,
Nog maar twee weekjes
en dan weer druk
Voortaan neem ik het dagje rust wel

Ik blijf genieten
wat ik ook doe
Als je de dag invult zoals je zelf wilt
naar omstandigheden luistert
dan blijf je vrolijker
ook al ben je ziek

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes