Like a dream

Dromen kun je onthouden. De een kan het beter dan de ander. De ene droom is dan ook helderder dan de ander.
Wanneer je het elke dag probeert te herinneren, wanneer je ontwaakt, zal het onthouden steeds beter gaan.
Ze geven mij altijd een sfeer voor de komende dag; was een droom naar, dan voel ik mij die dag minder fijn. Was hij heel vrolijk, zo ook ik zelf.
Maar waarom zou ik ze opschrijven? Wanneer ik namelijk de vage vlagen weer voor mij zie, zie ik het nut er niet van in. Mijn dromen zijn wazig en ik onthoud enkel fragmenten of beelden. Onder woorden brengen vind ik vaak lastig en als het lukt weet ik niet wat ik er mee aan moet. Ik heb wel eens van mensen gehoord dat ze voorspellende dromen hebben, dat de strekking van hun droom realiteit wordt. Ik droom vaak over vage dingen, onbekende mensen en mensen die ik ken. Meestal vrienden van vroeger, familie en vrienden van nu. Soms volledige onzin, soms iets wat ik al gedaan heb of wat ik nog ga doen. Als ik me ergens druk over maak of gewoon mee bezig ben, droom ik daar over. Zoals een toets waar ik veel voor leer.
Het lijkt mij wel leuk om meer over dromen te weten te komen, zoals mogelijke betekenissen. Maar daarvoor moet ik misschien eerst beter mijn best doen om heldere dromen te onthouden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes