Jongens2

Jongens
Ja
Het zijn leuke wezens
Wezens omdat ze toch wezenlijk anders lijken dan meisjes
Ik wil niet stereotyperen
Maar ik ervaar het wel zo

De jongens met wie ik om ga tenminste, hebben bepaalde eigenschappen
die mijn vriendinnen niet hebben,
Een andere uitstraling

Ik vind jongens fijn
Je kunt er een beetje mee ouwehoeren
Ook diepere gesprekken voeren
Ideeën uitwisselen
Maar wat ze ‘uniek’ maakt is dat je er van kunt leren,
Leren over jongens
Er is vaak ook een soort spanning denk ik, maar ook niet altijd,
over heterogoniteit gesproken

Maar mijn punt heb ik nog niet gemaakt
Het is ook moeilijk te beschrijven
Ze hebben een relaxte sfeer om zich heen
Misschien ‘vader’ achtig,
Het idee van een broer
Maar dan van je eigen leeftijd
Zelf uitgekozen
Met een leuke lach
En sprekende ogen

Jongens zijn gewoon leuk
Althans de leuke jongens
Want er zijn er ook genoeg die niet leuk zijn
Jongens waar ik een klik mee heb dus
Het contact is gewoon net anders met vrienden dan met vriendinnen
Dat maakt jongens anders
En leuk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes