Seizoen

Elk jaar wanneer je lente begint,
Verwonder ik mij over alle kleuren,
Alle bloemen,
En geuren.

Als tegenhanger van de donkere winter,
De winter heeft ook veel moois,
De witte landschappen,
De sneeuw vlokken/sterren,
Scherpe contrasten.

Maar nu wanneer het herfst is geworden,
Verwonder ik mij ook over alle kleuren,
De donkere en diepe kleuren.
De vele soorten groen, bruin, diep rood, paars,
Het zijn echt mooie kleuren,
Waarbij ik steeds verlang om ze na te schilderen.

Maar vond ik de zomer dan niet mooi?
Jawel; het felle groen, de stralende zon op de blauwe lucht,
De vele dieren en insecten,
Het leven dat zo sterk op gang is
En bovenal de vogels,
Het zien en het horen.

Elk seizoen heeft zijn schoonheid,
Zo kun je elke dag genieten
Én verwonderen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang