Belangrijk

Ik denk best vaak na over wat ik belangrijk vind in het leven.
ik heb dan het gevoel dat ik dat wel weet,
maar ja wat dan?
Wat moet je ermee?
Je probeert het na te leven,
maar elke dag gebeurt er van alles,
hij is zo voorbij
en het is maar een klein stukje uit je hele leven.
Wat maakt die ene dag uit?
Best veel misschien, maar hoe vorm je je dag zo dat hij overeenstemt met je doel?
Want er gebeurt van alles, wat je allemaal niet in de hand hebt,
je hebt ook verplichtingen, en dagelijkse dingen die nou eenmaal moeten.
Voor mij is het vooral van belang om mezelf te ontwikkelen, uitdagen en te leren.
Creatief te zijn, bezig te blijven, te lezen en buiten te zijn.
Contact te hebben, mensen om mij heen, te kletsen, te lachten en actief te zijn.
Mensen zijn erg belangrijk, waarom weet ik niet, maar ik kan niet zonder mensen om mij heen.
Gezelligheid is iets waar je constant behoefte aan hebt [naast tijd voor jezelf natuurlijk] maar waarvan je eigenlijk niet weet welk nut het heeft.
Misschien is het belang van het leven ook wel niet nut. Wat denk ik ook welk duidelijk wordt wanneer je filosofie studeert.
Mensen zijn belangrijk omdat ze je een positief gevoel geven, van waardering, erkenning, liefde.
Blijkbaar omdat we sociale wezens zijn, is dat van belang.
Ook al weet ik niet waarom, ik geniet er wel het meest van.
Ja ik geniet, misschien is dat wel het belang van het leven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang