Vrijheid


De tentamens zijn eindelijk voorbij.
De weken voorafgaand aan het tentamen gaan gepaard met veel computer uren, eindeloos lezen, veel Facebook afleiding, weinig frisse lucht, weinig beweging, veel eten, veel snoepen vooral, vroeg op bed maar vooral frustratie over het niet voorderen van het leren en angsten over het falen tijdens het tentamen.
Veel narigheid.
Maar. Er zijn ook voordelen.
Je leert over wat je werkelijk wilt, over alles wat je wil doen maar van jezelf niet mag.
Je waardeert contacten sterker.
Je leert over wat het nut en de kern was van de afgelopen maanden.
Je kent theorieën tot op de letter.
Maar vooral; de vrolijkheid die opkomt wanneer het laatste tentamen is geweest. De opluchting, de leuke dingen, gezelligheid. De paar dagen die volgen waarin je eigenlijk niks hoeft. 
Dus; nu voel ik mij heerlijk. 
En hopelijk grijp ik deze gelegenheid aan om veel leuke dingen te doen. Ik zal in ieder geval mijn best doen om veel te schrijven! En alle andere dingen waarna ik sterk verlangde afgelopen weken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang