Vasteloavend

Afgelopen maandag had ik mijn eerste vasteloavend ofwel carnaval in Heële. Als klein meisje vond ik het leuk om met carnaval naar Oma te gaan, dan was ik een clowntje en keken we naar de praalwagens. Ik was vooral in de ban van de massa’s snoep die er rond gegooid werden. Dit keer was ik geen clown, niet bij mijn oma en niet bij de praalwagens. Ik was ’s nachts in de kroeg. Er was geen snoep dat mijn aandacht kon trekken, maar uitbundige kostuums verwonderden mij. De meest mooie, grootste en ondenkbare pakken. Met schoenen, make-up en al. Echt bijzonder mooi. Ik vond het vooral leuk om met een vriendin te gaan verkleden en opmaken, dat deed mij denken aan vroeger. Ik was altijd dol op verkleden en deed het regelmatig. Van alles voor de spiegel passen en er zo raar mogelijk uit komen te zien. Het was erg gezellig in de stad, leuk om iedereen verkleed te zien en te dansen. Al vond ik wel dat mensen vooral in groepen stonden, en niet zozeer dansten. Ook vond ik ze weinig open, maar dat is wellicht omdat ik ze niet kende. Bijzonder was ook dat jong en oud door elkaar heen stond, dat is toch meestal niet als je uit gaat. Minder fijn was dat ze binnen rookten, waardoor je de volgende ochtend enorm naar rook stinkt. Maar het was gezellig. Het is een leuke ervaring om mee te maken. Volgend jaar weer, maar dan wil ik graag ook naar Maastricht en Eindhoven, én de praalwagens zien!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes