Woensdag 27e

Vanochtend ben ik op tijd opgestaan, maar vervolgs wat rond geklungelt.
Rond half 12 naar de oude stad gelopen. Wat plekken die ik wilde zien, inmiddels ken ik het wel goed genoeg. Het enige wat nog op mijn lijstje staat is een hoop regelen, musea bezoeken, vanavond weer naar het theater, morgen naar de Opera, het uitgaansleven ontdekken, fietsen, naar de markt en natuurlijk veel leuke mensen leren kennen en meedoen aan de mogelijk activiteiten.
Ik zit nu al twee uur te schrijven en regelen in Alt Café Wien. Het is hier zo duur dat een soepje even duur is als de goedkoopste koffie. Maar het soepje smaakte goed, een runderbouillon die goed van smaak was met een Griesnknochel [oid] erin. Nu ga ik weer de stad in, op naar de frisse lucht.

De doelen voor die dag waren redelijk bereikt en over drie uur moest ik bij het theater zijn om een kaartje te bemachtigen. Om eerst langs huis te gaan zou zonde zijn van de moeite omdat het een uur heen en een uur terug lopen zou zijn. Tja wat doe je dan? Wat rond lopen, en uiteindelijk in een café gaan zitten bij het Museum kwartier. Daar dronk ik een warme sojamelk. Na een tijdje kwam iemand waarmee ik had afgesproken, het was leuk om weer een nieuw iemand te ontmoeten. Vervolgens lukte het om kaartjes voor een populair toneelstuk te bemachtigen. En vulde dat de avond. Het was een prima stuk, Onkel Wanja, wat er op neer komt dat niemand krijgt wat die wilt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes