meer zon! (achter de wolken nu)

De tweede maand wenen is nu precies voorbij. Nu wordt het pas echt goed, de lente kwam een maand te laat. Maar nu hij er eindelijk is maakt hij veel goed. Hoewel het dit weekend bewolkt is, was het de afgelopen dagen 22 graden met veel zon. De zon maakt alles een stuk aangenamer. Wenen is meteen een leukere stad. Mensen zijn op straat en de parken zitten vol, overal lopen stelletjes of grote vriendengroepen. Mensen maken meer tijd om te ontspannen, studenten kaarten, voetballen, kletsen, drinken, roken, het is echt een vrolijk gezicht. Ja ik moet bekennen, om in de zon te liggen met vrienden en een koud biertje (Ottakringer met Johannesbeere, dat is dus bier verdund met een smaakje) is ideaal. De zon maakt afspreken makkelijker en mensen hebben ook meer zin en zijn vrolijker. Zelfs voor leren werkt het bij mij positief, ik ga dan met mijn laptop in het park zitten en werk zo heerlijk. Ik moet een essay schrijven, wat helaas wel heel veel tijd vergt. Ik heb liever toetsen, daar leer je voor en je bent klaar. Bij essays moet je echter eerst veel lezen, denken, beargumenteren en eindeloos kun je blijven schrijven. Maar daarna afspreken met vrienden is ook fijn. Ik heb nu ook een leuke vriendengroep, waarmee we vaker dingen ondernemen, nieuwe clubs bezoeken en veel afspreken. Ik ben bevriend met meer Nederlanders wat ook fijn is, je begrijpt elkaar beter. De tijd gaat hier snel. Ik heb nu ook minder behoefte om naar huis te gaan, hier is elke dag zoveel te doen! Je moet elke dag kiezen, en kunt in een paar maanden niet alles doen, Wenen ken je niet zo snel, altijd valt er wat nieuws te ontdekken. Ik heb nog geen andere steden bezocht, zelfs nog niet de opera en musea. Ik heb nog vele clubs en cafés op mijn lijstje staan, nog een wandeltocht bij een berg en nog het bezoeken van een meer. Verder heb ik nog niet gebarbecued en gezwommen en filmavonden staan ook nog op de planning. Ik heb de afgelopen tijd veel gepicknickt, maar het blijft wennen dat je steeds de tijd in de gaten moet houden voor het kopen van eten. Het is echt vervelend om elke dag al voor zeven uur boodschappen gedaan te moeten hebben, en al helemaal dat de supermarkt niet open is op zondag! Nog steeds leer ik nieuwe mensen kennen, hier zijn zoveel mensen dat het onmogelijk is om iedereen te blijven zien en te leren kennen. Hier is dus ook altijd wat te doen, er zijn bepaalde cafés waar altijd Erasmus studenten zijn en je dus altijd welkom bent als je zin hebt. Laatst was ik naar een internationaal diner, het was leuk om mensen van zoveel verschillende landen te zien en hun eten te proeven. Er was helaas vooral veel zoet, waardoor je snel misselijk bent. Maar ik heb een aantal erg lekkere dingen gegeten, waar ik helaas de naam niet van weet. Ook op mijn kamer vind ik steeds beter mijn draai, dit weekend ben ik alleen thuis wat ik heerlijk vind. Muziek aan, zingen, erbij lopen zoals ik wil, uitslapen, het geeft echt een vrijheid. Ik heb altijd al weekend vanaf donderdag om 13 uur, wat ook wel erg prettig is. Het is fijn om elke dag zo in te vullen en leuke dingen te doen. Dat zal wel saai worden als ik weer terug in Nederland ben, waar er niet zoveel te beleven lijkt (feesten en stedentrips).  Het lijkt alsof ik hier al erg lang ben en ik zit nog niet eens op de helft. Koninginnedag komt er nog aan, waarvan ik benieuwd ben hoe we het gaan vieren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill