zon

Ik heb een paar goede dagen achter de rug. Dit weekend heeft de zon heerlijk geschenen. Ik heb over een rommelmarkt op de universiteit rondgelopen, waar studenten spullen verkochten, als een soort vrijmarkt. Leuk om toch nog een beetje Koninginnedag mee te maken!
Ik kwam er weer achter dat het heel lastig is als je een paar uur met iemand gaat praten, die slecht in Engels is. En je dus constant moet raden wat diegene zegt. Een gesprek verloopt dat vermoeiend, zeker als diegene een andere culturele achtergrond heeft en je sowieso op een andere lijn zit. Elkaar begrijpen is dan lastig, laat staan vrienden worden.
Ik ben weer eens uit geweest, ik was met een leuke groep. De muziek was prima en heb ik lekker gedanst. Ik dronk een Heineken wat toch wel lekker was. En de mensen waren er vrij normaal, niet allemaal dronken en wanhopig. Enkel een paar oudere mannen. Maar we waren de hele avond met de groep en daar hing een goede sfeer.
Zondag heb ik genoten van de zon, door met een groep vrienden in een park te zitten met eten en spellen te spelen. We deden Uno en wat woordspelen, we aten dropjes, pannenkoeken, stroopwafels, pinda’s, chocoladepaashaas en nog chips. In de avond kwamen er weer andere vrienden bij mij eten en ook daar hadden we het gezellig. Ik heb veel vrienden gezien, gemaakt en mij goed geamuseerd. Het is wel erg wennen dat het in een keer zo warm is. Ik weet niet meer hoe ik me er op moet kleden, een paar dagen geleden moest ik mijn winterjas nog aan en nu zit ik buiten in een hempje. Het klopt voor mijn gevoel nog niet om een korte broek aan te trekken, maar gezien het morgen twintig graden wordt is het geen gek idee.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill