Vakantie Nederland

Mijn onverwachte bezoek aan Nederland. De eerste keer dat ik op vakantie ga in mijn geboorte land, de eerste keer dat ik alleen heb gereisd van deur tot deur (met vliegtuig ertussen in).
De dagen in Nederland zijn voorbij gevlogen, het was een hele fijne tijd. Het was heerlijk om Nederland met nieuwe ogen te bekijken, om te zien hoeveel mooier Nederland is geworden. Met zijn grachten en bakstenen huizen. De nieuwbouwwijken met de vele ruimte en speelplekken.
Ik heb genoten van de zon, de vele contacten en het fijne fietsen en de ontspannen treinreizen. Ik heb veel afgesproken en bij mijn ouders rondgehangen en films gekeken.
Ik heb gesmuld van het heerlijke eten; de geroosterde boterhammen met pindakaas en hagelslag, hazelnootpasta, jonge kaas. Yoghurt en fruit ’n fibre. De aardappelen met appelmoes, spinazie en vlees. Het was ook fijn om weer in de keuken van mijn ouders te koken, waar ik vele avonden te vinden was om weer wat nieuws te brouwen. En het smikkelen van de vele paaseitjes, ontbijtkoek, suikerwafels en dropjes.
De afstanden zijn hier zo klein en het zal weer wennen zijn om in andere talen te gaan communiceren. Ook moet ik aan de slag voor mijn studie nu ik weer terug ben. Ik ga wat nieuwe vakken erbij volgen in de hoop dat die wel interessant zijn. Ik moet overdreven veel vakken volgen (10) om voldoende studiepunten te halen. Ik weet nog niet of dat mij gaat lukken en of ik het ga proberen. Ook ben ik van plan om meer te gaan skypen.
Ik heb muziek op mijn laptop gezet, een paar dvd’s van thuis meegenomen en wat lekkere dingen. Zodat ik me beter op mijn kamer kan vermaken als ik alleen ben. Ik heb een aantal spullen vanuit Wenen naar huis gebracht, zodat ik als ik terug ga iets minder lasten heb.
Het is gek om weer naar Wenen te gaan, om Nederland weer achter te laten. Al verlangend naar mijn terugkomst. Ik ben graag in Nederland en bij mijn vertrouwde vrienden. In een bekende omgeving, waar het niet veel moeite kost om je tijd te vullen.
Het is nu 22:22, mijn lievelingstijd. Mijn vlucht was goed, mijn treinreis en fietstocht. En het sneeuwt hier niet! Hopelijk wordt het snel lente. Hoewel ik met tegenzin terug naar Wenen ging, was ik bij aankomst toch wel blij. Het voelde alsof ik aankwam bij mijn tweede thuis, het voelde vertrouwd. En eigenlijk heb ik wel zin om aan de slag te gaan voor de studie en mijn vrienden hier op te zoeken. En skype heeft ook wel zijn charme.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill