oranje, hiken en slapen

Nog een paar dagen te gaan tot Koninginnedag, eenmaal met oranje in je hoofd zie je het overal. Het valt op hoeveel mensen wel niet oranje dragen, en ik moet zeggen, het is niet de meest modieuze kleur..
Vandaag heb ik een kleine hike gedaan, de Kahlenberg op, langs de wijngaarden, net buiten Wenen. Het was prima, de zon scheen en het lopen was niet te lang. Ik had alleen verwacht dat er meer mensen zouden komen. Maar ja, dat heb je met Facebook. Er stonden 200 mensen op aanwezig en 140 op misschien. In werkelijkheid waren er minder dan 50 mensen. Gelukkig had ik boven met vrienden afgesproken en hebben we gepicknickt een stuk verderop in een groot grasveld met mooi uitzicht over Wenen. Gelukkig heeft het niet geregend zoals de voorspellingen zeiden. Het was een actieve dag, ik ben namelijk ook op de fiets heen en terug gegaan, naar het laatste fietsstation. Het voelt goed om actief te zijn, in plaats van enkel in parken hangen of binnen voor de pc. Morgen moet ik weer voor de universiteit aan de slag, maar ik heb ook veel sociale afspraken. Dus zoals altijd moet ik weer goed kijken hoe ik mijn tijd indeel. Ik maak veel tijd voor vrienden, nu ik dit schrijf vraag ik me af hoe de vriendschappen zijn als ik Wenen verlaat. Blijf je in contact, zie je elkaar ooit weer? Ik heb een aantal goede vrienden die ik zeker wil opzoeken en waarmee ik graag in contact blijf.
Ze hebben laatst onze postvakjes/brievenbus vervangen door een nieuwe. Nou zijn ze alleen de onze vergeten, en hebben enkel van de rest van de bewoners nieuwe opgehangen. Nu hebben we al een week geen post en weten dus ook niet of er wel post verzonden is maar weggegooid..
Uitslapen kan ik hier nog steeds niet, ik word nog steeds elke ochtend om 6 uur wakker van mijn huisgenoot. Verder is het hier prima, ik heb een beetje internet (functioneert niet echt goed) en plan het boodschappen doen in (’s ochtends voordat ik naar de universiteit ga, omdat ze ’s avonds dicht zijn).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill