Zomer

Het is heerlijk om ’s nachts naar huis te lopen. Wanneer je dan al het geluid van het verkeer wegdenkt, en dan naar de vogels luistert. Het is buiten warm en klam, als een echte zomer. Overdag in het park zitten is ook heerlijk, er zijn overal zoveel mensen. Iedereen ontspant en is met vrienden. Er hangt een goede sfeer, mensen spelen voetbal, slacklinen, drinken bier, ook hier ruik je de wiet, mensen picknicken en kletsen. In de zomer hoef je niet per se iets te doen, de hele dag in het park zitten is voldoende.
Mijn geld verdwijnt hier snel, elke dag ga je wel ergens wat drinken, eten of koop je het een of ander. En alsof ik niet genoeg uitgaven heb, heb ik nog een rekening ontvangen van de zorgverzekeraar: 220 euro. Ik heb geïnformeerd waar die kosten van zijn. Blijkt dat het is van een jaar geleden toen ik in Utrecht langs de ziekenhuispost ben gegaan, om een teek te laten verwijderen. Omdat er op de uni geen tekentang was/ niemand die hem weg kon halen. Dat is toch absurd? Dat je voor een teek 220 euro moet betalen? En dat ze dat dan niet van te voren zeggen? Het is overigens niet zo dat ik me druk om mijn geld maak, ik geniet hier goed en doe wat ik wil. Van de zomer moet ik dan maar een baantje vinden.
Laatst kreeg ik een berichtje via Facebook van een 'erg aardige' Mexicaan. Hij stuurde namelijk dat als ik in Mexico ben ik bij hem kan verblijven. Hij heeft daar namelijk een huis. En als ik naar twee andere plaatsen in Mexico zou gaan zou dat ook kunnen, hij heeft namelijk drie huizen. Haha, ik snap dat soort berichtjes eigenlijk nooit, denken ze serieus dat ik op zulke berichtjes van vreemde mensen in ga?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Bank

Chill