en meer

Ik ben begonnen met leren, de deadlines komen nu dichterbij en heb ik meer motivatie en lijkt het meer zin te hebben om te lezen. Nu kom ik erachter dat een aantal vakken toch best interessant zijn, maar dat zit hem dan dus in het zelf lezen van de artikelen. Over twee weken heb ik zeven toetsen en een paper. Ik ben benieuwd hoe hoog het niveau ligt en hoe goed ik in staat ben de toetsen te maken. Gezien het begrijpen van de colleges niet erg makkelijk is.
Toen zaterdag de zon scheen ben ik met twee vrienden met de bus net buiten de stad gegaan, naar Klosterneuburg. Daar was een klein museum, met een aantal mooie werken. Verder hebben we wat rondgelopen in dat dorpje. We liepen lang een boom en een vriendin vertelde dat dat vlierbloesem was, en dat ze wat sap ervan wilde maken. Weer wat nieuws geleerd! Ik vulde een zak met de bloemen om het thuis uit te proberen. En ik heb dus vlierbloesem sap gemaakt, het is niet super goed. Maar als ik het wat vaker doe, krijg ik er wellicht gevoel voor.
Zaterdagavond ben ik naar een hippe bar geweest boven op een hotel. Het had een balkon waarbij je over de stad uitkijkt. Van te voren moet je wel in de rij staan om binnen gelaten te worden, wat onzin is omdat het vrij leeg was binnen. Waarschijnlijk om het exclusief te laten zijn. De muziek stond helaas net te hard om elkaar goed te verstaan, de aankleding was leuk, met banken en oude tafels, maar de drankjes waren wel wat prijzig.
Ik word vermoeid van de jongens hier die constant aandacht willen, af willen spreken en denken dat je ze leuk vind. Jongens lijken hier blind en egoïstisch. Ze hebben dan ook meer de ‘voor één avond’ instelling dan dat ze echte interesse hebben, en als ze dat hebben, zijn ze al helemaal niet mijn type. Maar ja, ik ben hier ook niet voor de jongens. Het lijkt me niet ideaal om een vriend in het buitenland te hebben.

Ik luister de laatste tijd veel muziek, het is een goede manier om je meer thuis te voelen. Vooral Moby (album Hotel), Paul Kalkbrenner, Coldplay en The XX luister ik veel. Indien je muziek inspiratie nodig hebt.
Ik heb laatst falafel gegeten bij een kraam op het station, wat prima was, maar toch meer een vette hap met te veel knoflook saus. Een vriend van me vertelde later een keer over een goede kraam, waar we toen heen zijn gegaan. Die was inderdaad veel beter, maar helaas had ik achteraf wel buikpijn. Ik kan nog steeds slecht tegen ‘fastfood’. Het zelfde geldt voor noedels die ik bij zo’n kraam at, wat echt zo’n geproduceerd iets is, niet veel bijzonders en een vaste smaak. Daarna heb ik het zelf gemaakt, wat beter smaakte, maar toch niet lekker in mijn maag ligt. Ik moet overigens ook wennen aan de smaak.
De tijd hier gaat snel, over vijf weken ben ik alweer in Nederland. Ik moet zeggen dat ik daar wel weer zin in heb. Ik heb iedereen al zo lang niet gezien, en Wenen ken ik onderhand wel. Echt uitdagend is het niet meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!