Na zon komt regen, en omgekeerd

Maandag avond was het nog heerlijk warm en heb ik met een vriendin een Käsekrainer gegeten, dit is een bbq worst met kaas erin. Het leek me lekker, maar de kaas is erg snotterig.. Zij is ook nederlands en spreken dus ook in onze eigen taal. Het is grappig, omdat mijn Nederlands verengelst is. Zo zeg ik 'werkelijk?' (vertaald vanuit really), waardoor we genoeg stof hebben om te lachen.
Ik was zo blij met het weer, maar ik besefte al snel dat weer altijd tijdelijk is. Die nacht hoorde ik het al vanuit mijn bed, regen.
De volgende ochtend moest ik dan ook door de stromende regen fietsen, die dag was mijn tas, schoenen en alles nat. Pas na het studeren, in de avond, was ik een beetje droog en scheen de zon.. Ik had pech met de regen-timing.
Woensdag was het gelukkig weer stralend weer. Ik heb gestudeerd in de zon en een reis naar Krakow geboekt voor dit weekend. Helaas kreeg ik die avond een mailtje dat het gecancelled is door het geringe aantal deelnemers. In de avond heb ik met twee vrienden gekookt. En creatieve salade en een ovenschotel van bladerdeeg, gerookte zalm, snijbonen en een dun laagje kaas. Het smaakte ons goed.
Vandaag schijnt de zon ook weer heerlijk. Ik geniet van de zon, en ook van het fruit dat nu weer in de winkel is.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!