vrienden

De kook spirit heb ik goed te pakken, mijn vrienden weten dat ze elke maandag bij mij terecht kunnen voor een lekkere maaltijd en ik denk graag na over wat ik zal koken. Ik doe nu ook leukere boodschappen voor mijzelf. Elke keer koop ik producten die ik niet eerder gekocht heb, en probeer ik zo steeds wat uit. Ik heb ook veel kruiden aangeschaft en kan dus lekker koken.
Mijn vrienden zijn de laatste weken veel druk met leren, waardoor ik ze niet meer zo regelmatig zie. Toch doen we af en toe nog dingen samen zoals naar een pub quiz gaan, waar ik eigenlijk niet van hou, omdat ik toch geen vraag kan beantwoorden.
Laatst was er ’s avonds een markt, elk land had een eigen kraampje waar je klaargemaakt eten kon kopen. Ik at vers gemaakte nacho’s met guacemole saus, boterthee (niet lekker), iets van rijst, oesterzwammen, scampi’s en een roze scherpe vrucht, iets van mais in een maisblad wat droog was en wat naar kokos smaakte, en van alles wat ik vergeten ben.
We zijn ook een keer naar een karaokebar gegaan. Het was gek om daar te zijn, gezien ik het enkel van films ken; iemand die liefdesverdriet heeft, naar zo'n bar gaat, dronken wordt en zich voor schut zet. Toen we binnen kwamen was een een dronken man aan het zingen, wat dit beeld wel bevestigde. Later kwamen er wel meer jonge mensen, maar over het algemeen wat oudere, vaak echter wel in stellen. Aan het einde kwamen er nog een paar travestieten. Ik heb hier met een vriendin ook eventjes de microfoon gepakt, met dit publiek kun je je niet voor schut zetten. We hadden dan ook achtergrondmuziek en waren dus niet super verstaanbaar, maar ik hield een microfoon in mijn hand en stond op het podium. Haha. Niet dat ik kan zingen, maar het is grappig om te doen, en het is best een stap om je voor schut te zetten. Ik was wel met vrienden en het andere publiek zong constant, dus echt voor schut zetten is het niet.
De afgelopen weken is het weer omgeslagen, geen hete zon, maar veel regen. Af en toe is er een dag vol zon, maar grauwe dagen overheersen. Waardoor ik opgesloten thuis zit, in plaats van leren in een park.
Op zo’n regendag heb ik met een vriend veel films gekeken met een warme chocomelk erbij. We zijn ook nog naar de Hangover 3 gegaan. Ik ging erheen op de fiets, waardoor ik totaal nat bij de bioscoop aankwam. Wat betekent dat ik in een nat vest en met natte sokken verkleumd naar de film zat te kijken. Het was wel een leuke film, niet heel bijzonder. Deel één is toch het leukst, ook omdat het dan nog een nieuw concept is. Nu is het was herhaling, maar toch amusant om te kijken. Het valt me op dat in bioscopen vooral kinderen en stelletjes zitten, of tiener-vrienden groepen. De meesten bestellen een halve liter cola en een grote bak popcorn. Die ze overigens niet opruimen na het verlaten van de film. Van de films die ik verder heb gekeken de afgelopen tijd waren de meesten niet zo bijzonder, gewoon prima om te zien, maar niet een verhaal waar je echt wat van leert. Stepmom vond ik wel een goede film, monsieur Ibrahim, Zusammen ist weniger alleine (oorspronkelijk engels denk ik), capote, a fish called Wanda, repo man.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!